Op 25 juni jl. presenteerden de strategische samenwerkingspartners (waaronder de Baptistengemeente en Tripodia) van het project Hoornes samen in beweging hun nieuwe logo. Met de komst van een logo, krijgt Hoornes samen in beweging een gezicht. Reden voor de samenwerkingspartners om hun logo te presenteren bij de Pniëlkerk, die zich onlangs als partner heeft aangesloten bij Hoornes samen in beweging.
De Pniëlkerk
De nieuwste partner van Hoornes samen in beweging heeft een duidelijke reden om toe te treden. ‘De kerk kent haar mensen goed en kan op sociaal vlak de koppeling maken naar eventuele zorg of sociale activiteiten. Zo kunnen we concrete plannen ontwikkelen over wat er nodig is in de wijk, om het een nog fijnere woonplek te maken. Niet vanachter een bureau bedacht, maar echt met input vanuit de bewoners. Juist daarom willen wij graag aansluiten’ vertelt Ferdinand van den Bosch die als predikant betrokken is bij de Pniëlkerk’. Onlangs was Ferdinand van den Bosch ook nog te zien in Studio Tripodia.
Samen maken we het verschil
De komende jaren is de wijk flink in beweging. Allerlei initiatieven zijn er al gestart. Zo zijn er initiatieven om elkaar te ontmoeten en samen te eten en staan er diverse projecten in de steigers om de kwaliteit van de wijk verder te verbeteren’.Alle partners bruisen van de energie en plannen. Het logo wordt de komende periode zichtbaar in de wijk. Na de zomer lanceert Hoornes samen in beweging een website met alle projecten en partners.
Over Hoornes samen in beweging
Het doel van Hoornes Samen in beweging is gezamenlijk de wijk de komende jaren ontwikkelen tot een fijne, veilige en actieve plek om te wonen, werken, verblijven en te ondernemen. Initiatiefnemers zijn: Aloysius, Baptistengemeente Katwijk, DSV Verzorgd Leven, Dunavie, gemeente Katwijk, Openbaar Basisonderwijs Duin- en Bollenstreek, Pniëlkerk, Stichting De Brug, Tripodia, Welzijnskwartier en Winkeliersvereniging Hoornesplein.